Tuesday, October 22, 2013

Salah ke minat Awang Hitam??


Assalamualaikum...fuyyohh!!!
post ke 2 selepas 5 bulan menyepi..hahahahaa!
sedih je bunyi...  -_-
seriously,ingat kan sambil nak belajar,aku nak berblogging..maklumla belajar,stress..nak2 Mikrobiologi,woahhh!bukan senang walaupun aku da lepas azab Calculus..hahaha!Then,UiTM Beting memang kat atas bukit,memang jauh giler dari pekan..dari UiTM aku ke jalan besar/jalan utama,7 KM korang tau takk!!hahahahahaha!mana tak stress duduk terperuk jauh dari pekan..  -_-



so,hasrat nak belajar sambil berblogging terkubur,sebab memang sangat2 busy..lepas tu banyak pulak kejadian menimpa aku..
aku baru 1 minggu sem 2,tiba mak aku jatuh sakit..then,aku tangguh satu sem pengajian sebab nak jaga mak aku..insyallah sebelum masuk balik bulan Disember 2013 ni,mak aku dah sembuh sepenuhnya..Insyallah..
ok!aku ni selalu lari topik..jangan dibiarkan,kalau sembangnye pasal satu tajuk,bila kita menyelit sikit je tajuk lain,dia dah masuk simpang sembang tajuk lain pulak,lari dari tajuk..aisehhh susah nak control..hahaha!
ok2!!serius!sambung2...hahaha!


Siapakah 'Awang Hitam"??
Awang Hitam ialah seorang lelaki bernama Awang yang berkulit hitam...hahahaha!
ok2..serius..Awang Hitam tu ialah gelaran diberi rakyat Malaysia kepada orang2 berkulit hitam seperti orang Nigeria,Somalia,Afrika dan Sudan dan juga negara2 lain...aku bangkitkan topik ni sebab gambar di bawah..





KLIK UNTUK PAPARAN BESAR

Aku pelik betul dengan perangai SEGELINTIR rakyat Malaysia ni..Racist bebenor..Awang Hitam je,dikaitkan dengan jenayah,goda isteri orang,tipu anak dara orang,dadah dan sebagainya..hello??
tak semua Awang Hitam jahat ok..meh sini aku nak cakap Melayu ni pemalas,dengki,asyik mengharapkan bantuan ,taknak berusaha atas kudrat sendiri,malas membaca(buktinya ramai keyboard2 warrior ni main terjah je tanpa baca betul2 isi kandungan sesuatu bacaan) dan malas nak berfikir(contohnye,ramai Melayu suka filem2 ringan bodoh tapi tak suka filem yang menguji akal macam Inception)...nanti ada pulak yang cakap "tak semua Melayu macam tu"..sama jugak macam Awang Hitam ni,and Cina,and India,and Iban and all races..tak semua macam tu..ok?


dah tu sebab dia hitam cakap geli la,kulit hitam la..yo bro Malay,korang kutuk2 la diorang ni..diorang pon manusia jugak ok..nak2 plak orang tu beragama Islam..entah2 dia lagi kuat agama  dan budi bahasanya tertib..
nanti dia masuk syurga tak tengok la kulit hitam ke putih..


Tapi,ada bende yang aku nak tekankan berdasarkan gambar aku berbalas komen tu..Awang Hitam punye 'barang'..
komen tu aku tulis dekat satu blog ni..sape nak komen kat situ memang kena hati kental la,sebab nanti ada la 'anon2' yang balas komen sentap2..hahahahaha!
seriously,di mana2 saja aku baca,bila ada perempuan cakap "comel la artis korea ni","hensem la orang kulit hitam ni",pasti ada SEBAHAGIAN lelaki yang komen:
1. "orang korea and cina 'barang' kecik,dah la tak sunat berak tak basuh,makan khinzir.."
2. "alah perempuan suka orang hitam sebab 'barang' dia besar"



I was like "What The F*** is wrong with you,Malay gentlemen sekalian???are you really thinking we,WOMEN pilih nak suka lelaki itu berdasarkan 'barang dia'??seriously dude??!
that's so fu**ed up!aku tau la korang lelaki (yang berkenaan sahaja) cari awek,tengok dia punya tut n tuttt~~~


pastu bila nak cari bini,nak cari yang muslimah...ehh puii la laki macam korang!kalau memang keje korang asyik rosakkan anak dara orang,tetibe pulak bini nak cari muslimah,PUII kat muka korang(yang berkenaan)!memang tak kan dapat la..wanita yang baik untuk lelaki yang baik..Allah Maha Adil..tapi kalau dah jodoh,nak buat macam mana kan?ada hikmah setiap apa yang terjadi..mungkin Allah nak muslimah tersebut membimbing suaminya ke jalan kebenaran...  ^_^



cakap pasal kalau dah jodoh,berdasarkan gambar yang aku berbalas komen,seorang lelaki,obviously membalas komen aku dengan harsh..but you think I sakit hati~~at first reading that comment,I was like "bzzzz!petir memancar ke jantung"..hahaha!no seriously aku macam sentap..but..but..lepas tu aku gelak..
sebab ape?



 I actually pernah terbaca status seorang lelaki yang banyak like kat FB..lebih kurang bunyi begini:
"awek melayu semua nak pakwe korea...bangsa sendiri mana nak letak?dah la diorang tak sunat,berak tak basuh"..
dan disini aku lihat,diorang jeles sebenarnye...hahahaha!awek2 Melayu prefer balak2 bangsa lain,kesian balak2 Melayu tak pandang pon..
so aku think positive,dua orang yang balas komen aku tu sebenarnye jeles..
terutama si Laguna,jeles sebab muka aku yang tak lawa dan horrible giler ni pon suka dok kejar nigger,dari terdesak terhegeh-hegeh nak kat dia..wakakakakakaka! *POSITIVE*

Apakah persamaan mereka?Semua ada janggut dan jambang...tu yang bertambah hensem...AUMM~~

and berbalik kepada Awang Hitam,bukannya aku suka semua orang Afrika or Nigeria or Jamaica..aku bukan main cekau je..hahahaaha!macam korang suka Melayu yang hensem/cantik,macam tu la aku..cuma taste aku lebih kepada lelaki berkulit hitam..




contohnye aku bagi perbandingan gambar awek bangsa lain dengan awek Melayu ni,mana korang rasa cantik..dah tentu2 korang tertarik dekat yang cantik,walaupun bukan Melayu..hehehe..nak2 muka neutral cantik tanpa mekap tebal dan tanpa Camera 360 menggunakan magic skin..hahaha!
macam tu la jugak logik aku suka kat Awang Hitam..hensem itu universal..bagi aku "Hitam itu menawan",tapi  kulit mat saleh putih merah2/pink2 tu aku rasa geli..kehkehkeh..terbalik plak aku...
ada paham??

ok..itu je nak cite..haha!
ada masa and ada bende nak tulis,I post lagi okey..

Borkan Al-Gala  (gahh!  <3)

P/S: PALING penting,adalah JAMBANG dan JANGGUT!!hehehe..misai ade sekali tak pe,tapi kalau misai sahaja,I'm out!hahahaha!  :p


bye~ Assalamualaikum...




No comments:

Post a Comment