Thursday, October 24, 2013

My weird way of everyday life~



Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua!
apa khabar??
ok aku sebenarnye boring tak boleh tidur..sebab baru lepas makan..perut dok proses Cheezy Zingers..
opppsss!hahahahaha!malam2 makan KFC,mana tak bambam perut ni..wakakakkaka!
ok aku kutuk diri sendiri..ok2 cukup..
aku terpikir nak tulis pasal ni sebab ada orang tegur "Dayana,kenapa ko makan burger macam tu??"
lepas tu aku baru terpikir...ye la,knape aku makan burger macam ni ekk?
pastu bila da masuk satu topik,aku terpikir pasal benda2 lain jugak..
aku punya cara dalam kehidupan seharian..sebab banyak aku rasa cara aku ni,yang mungkin lain dari manusia normal..haha!





1.Mandi
Mandi aku ada cara..hahahaah!yang jenis mandi laju2,diorang kata diorang syampu,sabun,gosok gigi,sabun muka serentak..aku tak..aku buat satu2..hahaha!aku ikut turutan..
pertama sekali,aku syampu..basuh,then conditioner..then tunggu seminit,basuh..then,sabun badan..then basuh..then gosok gigi,kumur..then last skali cuci muka..itula habit aku dalam mandi...hahaha!kalau langgar tertib tu,aku rasa tak bersih..I dunno why..and that's why aku mandi nak dekat 15-20 minit...  -_-



2.Makan
HAAAA!bab ni banyak sungguh cara aku..hahaha!first sekali,aku tak makan sayur...TAKE NOTE!
hahahaa!so kalau nak hidang aku,jangan bagi sayur..aku tak jamah pon..membazir je..so macam aku cakap tadi,ada orang tegur cara aku makan burger..camne aku makan??cara dia,aku mula2 ambil roti atas dia,then makan...then roti bawah,makan..then isi dia,aku makan last skali..tpi cara aku makan isi dia,aku start dri tepi smpai la ke tengah..hahahaha!pelik tak pelik tak??
kalau nasi,contoh ade lauk sambal ikan,hotdog,tauhu telur..cara aku,aku ambil nasi dengan ikan,then suap..then nasi dengan hotdog,then suap and seterusnya..tapi,ikot turutan..kalau turutan dia ikan,hotdog,tauhu,camtu jugaklah round seterusnya..lepas tu aku suka habiskan nasi dlu..tinggalkan lauk sikit..sebab nanti aku nak ratah lauk tu sebagai penutup makan...ada tertib dia jugak..
last sekali,aku tak makan LANGSUNG sate dan durian..tapi aku makan ayam BBQ and tempoyak/bubur durian..pelik tak??pelik tak??



3.Duit
kira duit..haaa~~feveret...nak suruh aku kirakan duit?sila jangan ambil aku..hahahaha!serius lambat gila!kalau duit tu ada banyak jenis,orang lain akan kira je..tapi aku,first sekali aku asingkan dulu...rm1,asingkan,rm10,asingkan dlu..then,bila da asingkan,aku susun pulak dari duit saiz yang besar ke kecik...susun tu pulak,tak nak ada yang terbalik,pastikan semua muka duit tu mengadap depan..then bila da elok tersusun,baru aku start kira..wakakakakaka!



4.Handphone
ramai orang sekarang ni tak dapat hidup tanpa telefon..tapi aku,sebab aku still belajar lagi,time belajar,aku memang sentiasa topup dan charge handphone..tapi bila cuti sem sebulan lebih ni,hahahahahahahahahaha!
handphone letak merata...dah la dalam mod silent,lepastu bila da habes bateri,memang hangin la sape yang call aku asyik masuk voicemail..tapi aku tak bother pon nak cari handphone aku tu..walaupun aku keluar nak gi makan or berjalan,aku  biar je kat rumah..kalau da habes betri,aku TAKKAN cas..haha!dan TAKKAN topup..mungkin waktu cuti,aku pon nak cuti dari masalah2 belajar..hehehehe..



5.Dompet
Dompet adalah keperluan dan memang perlu dibawa kemana-mana sahaja..sama je macam handphone..
tapi macam handphone jugak,aku suka tinggalkan kat rumah..hahahaha!lantak la dompet tu ada IC and lesen,aku tak bawak...habis tu duit??aku lebih selesa duit tu masuk poket jeans..BUT,kalau keluar dengan kawan2 sebaya,memang aku bawak..almaklumla muka budak lagi kawan2 aku semua..nanti Polis mintak tengok lesen time ada roadblock..tak ke mampus aku?hahaha!tapi sebab aku muka tua,kalau aku keluar sorang2,handphone dan dompet wajib tinggal rumah..tak pun keluar dengan siblings,same je..hahaa!



6.Seatbelt
ni paling ringkas je..tapi aku rasa ramai macam aku ni..aku akan pakai seatbelt kalau nampak kelibat roadblock..hahahahaha!!
waktu lain jangan harap..wakakakakka!
(kalau ada polis yang membaca,saya minta maaf..perut saya tak selesa dihimpit seatbelt)  -_-

ok..itu je lah cara aku yang pelik...sekian..
kalau korang ada bende pelik2 nak kongsi,tulis la kat komen..sharing is caring..eventhough the things are weird..hahahahhahaha!

bye~Assalamualaikum.   ^_^







No comments:

Post a Comment